2011.11.22.
20:47

Írta: edemo

Rágó és telefon, avagy GYURCSÁNY FERENC MA ESTI BESZÉDE

 

A mai post nem elemzés. Inkább egy leírás a mai Gyurcsány Ferenc beszédnek, ahol jelen voltam.

2011. november 22-én, Dorogon, a Dorogi Vállalkozók Egyesülete szervezésében meghívták az ex-miniszterelnököt kedves kis szülővárosomba, Dorogra, a "Merre tovább baloldaliak? Merre tovább demokraták?" című rendezvényre.

Épp időben érkeztem, de sajnos rossz helyre álltam a hömpölygő tömegben, így csak jó pár méter után kapcsoltam, hogy Tittmann János polgármester úr mögött és drága Ferenc mögé keveredtem, akaratom ellenére... Miután lecsatlakoztam az illusztris társaságról csendesen meghúzódtam az utolsó sorban és felmértem a terepet. Kb. 150-200 ember, többségében őszülő halántékú 60-70 évesek, egy velem közel egykorú fiatalember volt még jelen.

A polgármesteri nyitóbeszédben kihangsúlyozta Tittmann, hogy az MSZP nem szeretne az apátia pártja lenni, illetve kiemelte, hogy Dorog akkor fejlődött a legjobban, amikor a miniszterelnököt Gyurcsány Ferencnek hívták. (Hozzátenném, hogy természetes dolog, hogy a kormányon lévő párt győzteseinek valahogy mindig több jut a büdzsébe és nem volt észlelhető hirtelen visszaesés a fejlesztések terén Gy. F. után sem.)

Tittmann János nyitóbeszédét Gyurcsány Ferenc követte, aki csendesen, a sarokban rágózva várta ki, hogy rá kerüljön a sor. Beszédének elején tisztázta, hogy "ez nem egy politikai rendezvény". Miután körbe járattam a szemem, nyugodtan konstatáltam, hogy a piros szín kevésbé dominál az ilyen jellegű rendezvényeken, mint amennyire képzeletemben élt, minden esetre kissé megbántam a piros körömlakkom. Az előadás közben feltűnő volt a jellegzetes Gyurcsány-retorika, ami még mindig megmaradt: jól tagolt, nagy hatásszünetekkel, de a szavak végét elharapja és alig érteni. Amíg ezen gondolkoztam megcsörrent a beszélő telefonja. Ezt szó nélkül kivette a zsebéből és kinyomta, de ami még jobban megdöbbentett, hogy a közönségen sem futott át semmilyen moraj, vagy a nemtetszés bármi jele.

A jobboldalt (a tőle már megszokott módon) erős kritikával illette, miközben nagyvonalúan felhozott pár baklövést a saját múltjából (ezzel jelezvén, hogy még mindig kiáll mellettük) például a vizitdíjat, amit "kutyaguminak" nevezett a jelenlegi helyzethez képest. Ebből a képből mindössze a kórház privatizációkat felejtette ki, az új felsőoktatási törvény kirekesztő jellegében pedig megfeledkezett az egyre alacsonyabb színvonalú felsőoktatás megoldásáról. Érdekes módon az eredmény mindig az "én vagyok a kisebbik rossz" volt.

Az este másik két legérdekesebb / poénosabb eseménye az volt, amikor egy jelenlévőnek szintén megcsörrent a telefonja, őt viszont a többi hallgató szinte felnyársalta a tekintetével. A munka törvénykönyvével kapcsolatban Gyurcsány azt próbálta (volna) kidomborítani, hogy a vállalkozók járnak vele jól, de HOPPÁ! A rendezvényt a Dorogi Vállalkozók Egyesülete szervezte, így tehát nem mondhatott akármit és egy gyors bocsánatkérés után biztosította őket arról, hogy voltaképpen nem erről szeretne beszélni.

A mai Fideszes támogatottságot egy érdekes gondolatmenettel magyarázta: szerinte ugyanis a kommunizmus kiszámítható volt az élet és nagyobb közbiztonság volt, az emberekben "nem élt a diktatúrával szembeni erős utálat", mint más országokban, ezért kevésbé becsüljük a demokráciát és sokan egyfajta új rendszerváltást keresnek.

Lezárásként végül megerősítette a délutáni hírekben már megpendített Demokratikus Koalíció Platform (DKP) MSZP-vel való együttműködés lehetőségét, továbbá szorgalmazta egy másik ellenzéki platform létrejöttét a Fidesszel szemben, ennek nehézségét elismerte, mivel ma a párbeszéd is nehézkes, de arra nem tért ki, hogy konkrétan kiket tartana partnereinek (pl.: a Jobbik valószínűleg nem lenne vevő a dologra).

Miután a volt miniszterelnök beszéde véget ért, külön felhívták rá a figyelmet, hogy Varju László is jelen van, így akinek a DKP-vel kapcsolatban kérdése van, forduljon hozzá bizalommal. Ezek alapján tehát élek a gyanúperre, hogy a mindig is baloldali vezetésű Dorogon ma este inkább a DKP egy általános leírásának birtokába jutottak a jelenlévők. Milyen irányba tart? Milyen gazdasági irányt érez magának stb.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://napolit.blog.hu/api/trackback/id/tr633404344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása